Bolygófotózásnál örökös harc folyik azért, hogy távcsövünkből, kameránkból és persze a légkörből kisajtoljuk a maximumot, vagyis a lehető legtöbb részletet. Az alábbiakban megosztok egy eljárást, amivel ASI kamerák esetén növelhető a képminőség. A trükk lényege, hogy a leggyakrabban használt 8 bites rögzítés helyett 16 bitet alkalmazunk.
Kezdjük az alapokkal: 8 bites rögzítés esetén színcsatornánként (kék, zöld, vörös) 256-féle árnyalatot rögzít (elméletileg) a kameránk, 16 bit esetén pedig 65 536-ot. Ez óriási különbség, még akkor is ha az ASI 120MC kamera "csak" 12 bites, ami 4096-féle árnyalat rögzítését teszi lehetővé tehát "szoftveresen" állítja elő a hiányzó árnyalatokat. A teszthez a szokásos SkyWatcher 127/1500 MC tubust valamint az ASI 120MC kamerát használtam. A képrögzítés FireCapture-rel történt az alábbiak szerint: először 10 ezer képkockát rögzítettem 8 bit-ben majd újabb 10 ezer frame-t 16 bit-es üzemmódban. A feldolgozás Autostakker 2!-ben történt, ugyanolyan paraméterekkel az összehasonlítás miatt, hogy reprezentatív legyen az eredmény. Tehát majdnem megegyező mennyiségű illesztési pont (AP), legjobb 20% stackelése (összegzése). Ezt követően Photoshopban próbáltam ugyanazokat a beállításokat használni, ami nagyjából sikerült is. A eredmény magáért beszél szerintem, egyértelmű győztes a 16 bit-es verzió.